Освітня програма Слобідського НВК на 2019/2020 навчальний рік ( І ступінь)
Загальні положення освітньої програми
Слобідського НВК
закладу загальної середньої освіти І ступеня
Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України №268 від 21.03.2018 року «Про затвердження типових освітніх та навчальних програм 1-2 класів закладів загальної середньої освіти» освітній процес у 1 та 2 класах буде організований за типовою освітньою програмою, розробленою під керівництвом О.Я. Савченко (Додаток 1) вибрана рішенням педагогічної ради НВК ( протокол № 9 від 18.06.2019 року)
Освітня програма для 3,4 класів (Додаток 2) розроблена відповідно до Постанов КМУ №462 від 20.04.11 року «Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти» та №87 від 21.02.18 року «Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти» та наказу МОНУ № 407 від 20.04.18 року «Про затвердження типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти І ступеня.
Освітня програма визначає:
загальний обсяг навчального навантаження, орієнтовну тривалість і можливі взаємозв’язки окремих предметів, факультативів, курсів за вибором тощо, зокрема їх інтеграції, а також логічної послідовності їх вивчення які натепер подані в рамках навчальних планів (Додаток 2);
очікувані результати навчання учнів подані в рамках навчальних програм, перелік яких наведено в додаткові 3; пропонований зміст навчальних програм, які мають гриф «Затверджено Міністерством освіти і науки України» і розміщені на офіційному веб-сайті МОН);
форми організації освітнього процесу та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти;
вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання за цією Типовою освітньою програмою.
Загальний обсяг навчального навантаження та орієнтовна тривалість і можливі взаємозв’язки освітніх галузей, предметів, дисциплін. Загальний обсяг навчального навантаження: для 1 класу складає 805 годин /навчальний рік, для 2 класу – 875 годин/навчальний рік, для 3 класу– 910 годин/навчальний рік, для 4 класу – 910 годин/навчальний рік.
Варіативна складова навчального плану використовується на:
- підсилення української мови для учнів 1 класу 1 година на тиждень;
- запровадження факультативного курсу у 3, 4 класах «Біблійна історія і християнська етика», по 1 годині на тиждень (автори: колектив під керівництвом архієпископа Полтавського і Миргородського Филиппа);
- індивідуальні заняття 2- 4 класах ( 1 година на тиждень).
Гранична наповнюваність класів встановлюється відповідно до Закону України "Про загальну середню освіту". Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 року № 1392 "Про затвердження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти" години фізичної культури не враховуються при визначенні гранично допустимого навантаження учнів.
Навчальний план зорієнтований на роботу початкової школи за 5-денним навчальними тижнем.
Освітня програма НВК передбачає досягнення учнями результатів навчання (компетентностей), визначених Державним стандартом:
1) вільне володіння державною мовою, що передбачає уміння усно і письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти, а також любов до читання, відчуття краси слова, усвідомлення ролі мови для ефективного спілкування та культурного самовираження, готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях;
2) здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами, що передбачає активне використання рідної мови в різних комунікативних ситуаціях, зокрема в побуті, освітньому процесі, культурному житті громади, можливість розуміти прості висловлювання іноземною мовою, спілкуватися нею у відповідних ситуаціях, оволодіння навичками міжкультурного спілкування;
3) математична компетентність, що передбачає виявлення простих математичних залежностей в навколишньому світі, моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань, усвідомлення ролі математичних знань та вмінь в особистому і суспільному житті людини;
4) компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій, що передбачають формування допитливості, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї, самостійно чи в групі спостерігати та досліджувати, формулювати припущення і робити висновки на основі проведених дослідів, пізнавати себе і навколишній світ шляхом спостереження та дослідження;
5) інноваційність, що передбачає відкритість до нових ідей, ініціювання змін у близькому середовищі (клас, школа, громада тощо), формування знань, умінь, ставлень, що є основою компетентнісного підходу, забезпечують подальшу здатність успішно навчатися, провадити професійну діяльність, відчувати себе частиною спільноти і брати участь у справах громади;
6) екологічна компетентність, що передбачає усвідомлення основи екологічного природокористування, дотримання правил природоохоронної поведінки, ощадного використання природних ресурсів, розуміючи важливість збереження природи для сталого розвитку суспільства;
7) інформаційно-комунікаційна компетентність, що передбачає опанування основою цифрової грамотності для розвитку і спілкування, здатність безпечного та етичного використання засобів інформаційно-комунікаційної компетентності у навчанні та інших життєвих ситуаціях;
8) навчання впродовж життя, що передбачає опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання, організацію власного навчального середовища, отримання нової інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб, визначення власних навчальних цілей та способів їх досягнення, навчання працювати самостійно і в групі;
9) громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя, усвідомленням рівних прав і можливостей, що передбачають співпрацю з іншими особами для досягнення спільної мети, активність в житті класу і школи, повагу до прав інших осіб, уміння діяти в конфліктних ситуаціях, пов’язаних з різними проявами дискримінації, цінувати культурне розмаїття різних народів та ідентифікацію себе як громадянина України, дбайливе ставлення до власного здоров’я і збереження здоров’я інших людей, дотримання здорового способу життя;
10) культурна компетентність, що передбачає залучення до різних видів мистецької творчості (образотворче, музичне та інші види мистецтв) шляхом розкриття і розвитку природних здібностей, творчого вираження особистості;
11) підприємливість та фінансова грамотність, що передбачають ініціативність, готовність брати відповідальність за власні рішення, вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей, усвідомлення етичних цінностей ефективної співпраці, готовність до втілення в життя ініційованих ідей, прийняття власних рішень.
Основою формування ключових компетентностей є досвід здобувачів освіти, їх потреби, які мотивують до навчання, знання та вміння, які формуються в різному освітньому середовищі (школі, родині), різноманітних соціальних ситуаціях і зумовлюють формування ставлення до них.
Спільними для всіх ключових компетентностей є такі вміння, як читання з розумінням, уміння висловлювати власну думку усно і письмово, критичне та системне мислення, творчість, ініціативність, здатність логічно обґрунтовувати позицію, вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, розв’язувати проблеми, співпрацювати з іншими особами.
Додаток 1
до Освітньої програми
Слобідського НВК
ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор НВК ________Т. Коляско
«______»_______________2019 р.
.
Навчальний план Слобідського НВК
з навчанням українською мовою
Освітні галузі |
Навчальні предмети |
Кількість годин на рік |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 клас |
2 клас |
||||||
Мовно-літературна, у тому числі: |
|
315 |
|
350 |
|
||
українська мова і література |
Українська мова |
245 |
7+1 |
245 |
8 |
||
Іншомовна освіта |
Англійська мова |
70 |
2 |
70 |
2 |
||
Математична |
Математика |
140 |
4 |
140 |
4 |
||
Природнича |
Я досліджую світ |
140 |
3 |
175 |
3 |
||
Соціальна і здоров’язбережувальна |
|||||||
Громадянська та історична |
|||||||
Технологічна |
Трудове навчання |
1 |
1 |
||||
Інформатична |
Інформатика |
1 |
|||||
Мистецька |
Образотворче мистецтво |
70 |
1 |
70 |
1 |
||
Музичне мистецтво |
1 |
1 |
|||||
Фізкультурна* |
Фізична культура |
105 |
3 |
105 |
3 |
||
Додаткові години для вивчення предметів освітніх галузей, курси за вибором, проведення індивідуальних консультацій та групових занять |
35 |
1 |
35 |
1 |
|||
Варіативна складова |
|
|
|
|
|||
Факультативні курси: |
|
|
|
1 |
|||
Індивідуальне заняття |
|
|
35 |
1 |
|||
Загальнорічна кількість навчальних годин, що фінансуються з бюджету (без урахування поділу на групи) |
805 |
23 |
875 |
25 |
|||
Гранично допустиме тижневе/річне навчальне навантаження здобувача освіти |
700 |
20 |
770 |
22 |
|||
Додаток 2
до Освітньої програми
Слобідського НВК
ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор НВК ________Т. Коляско
«______»_______________2019 р.
Навчальний план
Слобідського НВК
з навчанням українською мовою
Освітні галузі |
Навчальні предмети |
Кількість годин на тиждень у класах |
|
|
|
|
3 |
4 |
|
Мови і літератури |
Українська мова |
7 |
7 |
|
(мовний і літературний компоненти) |
Англійська мова |
2 |
2 |
|
Математика |
Математика |
4 |
4 |
|
Природознавство |
Природознавство |
2 |
2 |
|
Суспільствознавство |
Я у світі |
1 |
1 |
|
Мистецтво |
Музичне мистецтво
Образотворче мистецтво |
1 |
1 |
|
|
||||
1 |
1 |
|||
Технології |
Трудове навчання |
1 |
1 |
|
Інформатика |
1 |
1 |
||
Здоров'я і фізична культура |
Основи здоров'я |
1 |
1 |
|
Фізична культура |
3 |
3 |
|
|
Усього |
|
24 |
24 |
|
Додаткові години на вивчення предметів інваріантної складової, курсів за вибором, проведення індивідуальних консультацій та групових занять |
2 |
2 |
|
|
Варіативна складова |
|
|
|
|
Факультативні курси: |
2 |
2 |
|
|
Біблійна історія і християнська етика |
1 |
1 |
|
|
Індивідуальне заняття |
1 |
1 |
|
|
Разом |
2 |
2 |
|
|
Гранично допустиме навчальне навантаження на учня |
23 |
23 |
||
Всього |
26 |
26 |
|
Додаток 3
до Освітньої програми
Слобідського НВК
ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор НВК ________Т. Коляско
«______»_______________2019 р.
М.П
Перелік навчальних програм, за якими здійснюється вивчення предметів інваріантної складової навчального плану
учнів 1-4 класів
№ з/п |
Клас |
Назва навчальної програми |
Наказ, яким затверджено № від |
1. |
1,2 |
Програма для 1-2 класів закладів загальної середньої освіти з українською мовою навчання, 2018 р. О.Я. Савченко. |
|
2. |
3-4 |
Українська мова. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 1-4 класи. Київ, 2016 р. О.Я. Савченко. |
Наказ МОН України від 05.08.2016 № 948 «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів» . |
|
3-4 |
Літературне читання . Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 2-4 класи. Київ, 2016р. О.Я. Савченко |
Наказ МОН України від 05.08.2016 № 948 «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів» . |
4. |
3-4 |
Іноземна мова (англійська мова). Навчальні програми з іноземних мов для загальноосвітніх навчальних закладів і спеціалізованих шкіл із поглибленим вивченням іноземних мов. 1-4 класи, Київ, 2016 р. О.Я. Савченко, Р.Б. Шиян |
Наказ МОН України від 05.08.2016 № 948 |
5. |
3-4 |
Математика. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 1-4 класи.Київ, 2016р. О.Я.Савченко |
Наказ МОН України від 05.08.2016 № 948 «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів» |
6. |
3-4 |
Природознавство. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 2-4 класів. Київ,2016р. О.Я.Савченко |
Наказ МОН України від 05.08.2016 № 948 «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів» |
7. |
3-4 |
Я у світі. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 3-4 клас. Київ,2016р. О.Я.Савченко |
Наказ МОН України від 05.08.2016 № 948 «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів» |
8. |
3-4 |
Музичне мистецтво.Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 1-4 клас. Київ, 2016р. О.Я.Савченко |
Наказ МОН України від 05.08.2016 № 948 «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів» |
9. |
3-4 |
Образотворче мистецтво. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 1-4 клас. Київ,2016р. О.Я Савченко |
Наказ МОН України від 05.08.2016 № 948 «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів» |
10. |
3-4 |
Трудове навчання. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 1-4 класи. Київ,2016р. |
Наказ МОН України від 05.08.2016 № 948 «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів» |
11. |
3-4 |
Інформатика. 3-4 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів 3-4 кл. Затверджена Наказом МОН №948 від 05.08.2016 «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів». |
Наказ МОН №948 від 05.08.2016 «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів». |
12. |
3-4 |
Основи здоров'я. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 1-4 клас. Київ, 2016р. О.Я.Савченко |
Наказ МОН №948 від 05.08.2016 «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів». |
13. |
3-4 |
Фізична культура. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 1-4 клас. Київ, 2016р. О.Я.Савченко |
Наказ МОН від 05.08.2016 № 948 |
Додаток 4
до Освітньої програми
Слобідського НВК
ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор НВК ________Т. Коляско
«______»_______________2019 р.
Перелік навчальних програм факультативів
навчального плану для учнів 3-4 класів
№з/п |
Навчальні програми |
Клас |
Документ про надання грифа МОНУ |
1 |
Біблійна історія і християнська етика |
3 - 4 |
МОНУ(Лист 1/11-11629 від 21 грудня 2010 року).
|
Прошито, пронумеровано та скріплено печаткою 10 (десять) сторінок
Директор Слобідського навчально-виховного комплексу Новоселицької міської ради Т. Коляско
|
- 217 переглядів