Умови доступності закладу для навчання осіб з особливими освітніми потребами
Умови доступності закладу для навчання осіб з особливими освітніми потребами
Інклюзивне навчання - рівне навчання з доступним середовищем для усіх. Освіта - невід'ємне право людини. Особливе місце в системі вітчизняної освіти займають діти з обмеженими можливостями. Питання забезпечення життєдіяльності дітей цієї категорії визначені в багатьох нормативно-правових актах України.
Маючи рівні права на освіту, розвиток, участь у житті суспільства - в реальному житті діти з обмеженими можливостями нерідко позбавлені можливості реалізувати ці права.
Основне завдання, що стоїть перед державою і суспільством, відносно таких дітей, - створення умов і надання допомоги в їх соціальній адаптації, підготовці до повноцінного життя в суспільстві.
Досвід зарубіжних країн показує, що створення доступних шкіл і сумісне навчання (включене або інклюзивне, інтегроване) сприяє соціальній адаптації дітей з особливими потребами, їх самостійності і незалежності, а найголовніше – змінює громадську думку щодо осіб з інвалідністю, формує відношення до них як до повноцінних людей, учить більш толерантному ставленню, повазі до інших людей.
Безумовною перешкодою для навчання є архітектурні бар'єри. Гімназія забезпечує умови для навчання дітей з особливими освітніми потребами, які можуть самостійно пересуватись.
Усі основні приміщення закладу мають природне освітлення. Світло на робочі місця падає ліворуч. При оздоблені навчальних приміщень враховано такі вимоги: стіни світлих тонів; меблі, парти – кольору натурального дерева; класні дошки темно-зеленого та коричневого кольору, стелі, двері, віконні рами – білі. Розташування меблів і обладнання, декоративних рослин сприяє максимальному використанню денного світла і рівномірному освітленню приміщень. З вересня по травень у приміщеннях рівень освітлення підвищується за допомогою штучного освітлення. У закладі дотримується повітряно – тепловий режим. Приміщення обладнані системою опалення, що забезпечує сприятливі мікрокліматичні умови внутрішнього середовища. Чистота повітря у закладі забезпечується регулярністю вологого прибирання, використанням різних видів провітрювання.
Навчальні меблі класних кімнат відповідають віковим та індивідуальним особливостям дітей, враховується специфіка освітнього процесу.
Шкільна та пришкільна території підтримуються в належному стані.
Територія, будівлі, приміщення належно художньо-естетично оформлені.
Заклад забезпечений необхідними навчальними площами.
- 843 перегляди