Умови доступності закладу для навчання осіб з особливими освітніми потребами

Поділіться статтею з друзями: 

Умови доступності закладу для навчання осіб з особливими освітніми потребами

     Інклюзивне навчання - рівне навчання з доступним середовищем для усіх. Освіта - невід'ємне право людини. Особливе місце в системі вітчизняної освіти займають діти з обмеженими можливостями. Питання забезпечення життєдіяльності дітей цієї категорії визначені в багатьох нормативно-правових актах України.

     Маючи рівні права на освіту, розвиток, участь у житті суспільства - в реальному житті діти з обмеженими можливостями нерідко позбавлені можливості реалізувати ці права.

     Основне завдання, що стоїть перед  державою і суспільством, відносно таких дітей, - створення умов і надання допомоги в їх соціальній адаптації, підготовці до повноцінного життя в суспільстві.

     Досвід зарубіжних країн показує, що створення доступних шкіл і сумісне навчання (включене або інклюзивне, інтегроване) сприяє соціальній адаптації дітей з особливими потребами, їх самостійності і незалежності, а найголовніше – змінює громадську думку щодо осіб з інвалідністю, формує відношення до них як до повноцінних людей, учить більш толерантному ставленню, повазі до інших людей.

     Безумовною перешкодою для навчання є архітектурні бар'єри.  Гімназія  забезпечує умови для навчання дітей з особливими освітніми потребами, які можуть самостійно пересуватись.

 Усі основні приміщення закладу мають природне освітлення. Світло на робочі місця падає ліворуч. При оздоблені навчальних приміщень враховано такі вимоги: стіни світлих тонів; меблі, парти – кольору натурального дерева; класні дошки темно-зеленого   та  коричневого  кольору, стелі, двері, віконні рами – білі. Розташування меблів і обладнання, декоративних рослин сприяє максимальному використанню денного світла і рівномірному освітленню приміщень. З вересня по травень у приміщеннях рівень освітлення підвищується за допомогою штучного освітлення. У закладі дотримується повітряно – тепловий режим. Приміщення  обладнані системою опалення, що забезпечує  сприятливі мікрокліматичні умови внутрішнього середовища. Чистота повітря у закладі забезпечується регулярністю вологого прибирання, використанням різних  видів провітрювання.

Навчальні меблі класних кімнат відповідають віковим та індивідуальним  особливостям дітей, враховується специфіка освітнього   процесу.

    Шкільна та пришкільна території підтримуються в належному стані.

    Територія, будівлі, приміщення належно художньо-естетично оформлені.

    Заклад забезпечений необхідними навчальними площами.