Інформація батькам

 

ШАНОВНІ БАТЬКИ!

Закон України «Про охорону дитинства» від 26 квітня 2001 року визначає охорону дитинства в Україні як стратегічний загальнонаціональний пріоритет і з метою забезпечення реалізації прав дитини на життя, охорону здоров'я, освіту, соціальний захист та всебічний розвиток, встановлює основні засади державної політики у цій сфері.

Законодавство України, а саме Сімейний кодекс в ст. 150,ст 155визначає, що батьки зобов'язані виховувати дитину у дусі поваги до прав і свобод інших людей, любові до своєї сім'ї та родини, свого народу, своєї Батьківщини. Батьки зобов'язані піклуватися про здоров'я дитини, її фізичний, духовний та моральний розвиток, забезпечити здобуття дитиною повної загальної середньої освіти, зобов'язані поважати дитину, готувати її до самостійного життя. Батьки зобов'язані поважати дитину. Передача дитини на виховання іншим особам не звільняє батьків від обов'язку батьківського піклування щодо неї. Забороняються будь-які види експлуатації батьками своєї дитини. Забороняються фізичні покарання дитини батьками, а також застосування ними інших видів покарань, які принижують людську гідність дитини.

За невиконання або неналежне виконання обов’язків щодо виховання дітей батьки можуть бути притягнені до різних видів юридичної відповідальності:
адміністративної (стаття 184 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі – КУпАП) «Невиконання батьками або особами, що їх замінюють, обов’язків щодо виховання дітей»);
цивільно-правової (статті 1178 – 1183 Цивільного кодексу України);
сімейно-правової (стаття 164 «Підстави для позбавлення батьківських прав»);
кримінальної (стаття 166 Кримінального кодексу України (далі – КК ) «Злісне невиконання обов’язків по догляду за дитиною або за особою, щодо якої встановлена опіка чи піклування»).

Відповідно до статті 184 КУпАП: «ухилення батьків або осіб, які їх замінюють, від виконання передбачених законодавством обов’язків щодо забезпечення необхідних умов життя, навчання та виховання неповнолітніх дітей – тягне за собою попередження або накладення штрафу від одного до трьох неоподаткованих мінімумів доходів громадян.

Ті самі дії, вчинені повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення, - тягнуть за собою накладення штрафу 
від двох до чотирьох неоподаткованих мінімумівдоходів громадян».

«Злісне невиконання батьками , опікунами чи піклувальниками встановлених обов’язків по догляду за дитиною, що спричинило тяжкі наслідки,- карається обмеженням волі на строк від двох до п’яти років або позбавленням волі на той самий строк » (стаття 166 КК України).

Якщо дитина протягом семестру пропустила 10 і більше навчальних днів в школі без поважних причин, в такому випадку її батьки притягуються в судовому порядку до адміністративної відповідальності за ч.1 ст. 184 КУпАП. На батька чи матір складається протокол за даною статтею, долучається пояснення учня та батьків, копії документів та доставляються батько чи мати до суду для розгляду даного адміністративного протоколу. Згідно санкції даної статті до батьків на перший раз судом може бути застосоване попередження або адміністративний штраф від одного до трьох неоподаткованих мінімумів громадян.


 

ЛИСТ - ЗВЕРНЕННЯ ДО НАЙБЛИЖЧИХ І ДОРОГИХ ЛЮДЕЙ – МОЇХ БАТЬКІВ

· Не псуйте мене. Я знаю, що я не повинен отримувати всього, про що прошу. Я тільки перевіряю вас.
· Не бійтеся виявляти твердість стосовно мене. Я віддам перевагу цьому, адже це дозволяє мені знати міру і місце.
· Не застосовуйте силу стосовно до мене. Інакше, я вважатиму, що сила – це все, що має значення. Я сприйму ваше керівництво мною.
· Не будьте непослідовним. Це збиває мене з пантелику і примушує намагатися «вийти сухим із води» в усіх можливих випадках.
· Не давайте порожніх обіцянок. Це підірве мою довіру до вас.
· Не піддавайтеся на мої провокації, коли я говорю і роблю речі, що засмучують вас. Інакше я знову намагатимуся досягти такої «перемоги».
· Не примушуйте мене почуватися малюком. Я компенсую це тим, що поводитимуся так, нібито я – «центр Усесвіту».
· Не робіть для мене і за мене те, що я можу зробити для себе і за себе сам. Якщо це відбудеться, я вимагатиму, щоб ви обслуговували мене завжди.
· Не звертайте уваги на мої безглузді витівки. Ваша підвищена увага допоможе їх закріпити.
· Не робіть мені зауваження в присутності інших людей. На них я реагуватиму лише наодинці, без сторонніх.
· Не намагайтесь мене повчати в конфліктній ситуації. Я всеодно нічого не почую, а якщо почую, то не реагуватиму. Поговоріть зі мною тоді, коли я усвідомлюватиму, що роблю.
· Не намагайтеся мене постйно повчати. Ви здивувалися б, дізнавшись, як добре я знаю, що таке «добре» і що таке «погано».
· Не примушуйте мене вважати, що помилки, скоєні мною, це – злочин. Я повинен навчатися припускатися помилок, не вважаючи, що я ні на що не здатний.
· Не прискіпуйтеся до мене і не сваріться. Інакше мені доведеться удавати з себе глухого, щоб якось захиститися.
· Не вимагайте від мене пояснень із приводу моєї поганої поведінки. Я відразу не зможу її пояснити. Я спробую сам собі й вам пояснити свою поведінку, але це потребуватиме часу.
· Не забувайте, що я розвиваюся, отже, експериментую. Таким чином я навчаюся. Змиріться, будь ласка, з цим!
· Не оберігайте мене від наслідків моєї діяльності. Мені необхідно вчитися на власному досвіді.
· Не звертайте уваги на мої маленькі нездужання. Я можу навчитися отримувати задоволення від свого поганого здоров’я, якщо завдяки цьому я перебуватиму в центрі вашої уваги.
· Не уникайте мене, якщо я ставлю вам чесні та прямі запитання. Інакше ви помітите, що я вас більше не запитую і шукаю інформацію, що цікавить мене, там, де мені її пропонують.
· Не відповідайте на мої безглузді запитання. Я тільки хочу звернути на себе вашу увагу.
· Ніколи не вважайте, що вибачитись переді мною – нижче за ваше достоїнство. Ваше чесне вибачення і визнання своїх помилок викликає у мене стосовно вас теплі відчуття.
· Ніколи не стверджуйте, що ви безгрішні. Бо в самостійному житті мені доведеться багато в чому розчаруватися.
· Не турбуйтеся про те, що ми проводимо дуже мало часу разом. Варто потурбуватися про те, як ми з вами його проводимо.
· Не дозволяйте моїм страхам викликати у вас тривогу. Інакше я насправді злякаюся. Демонструйте мені вашу мужність і власну хоробрість. Не забувайте, що я потребую вашого розуміння і підтримки. Я вважаю, що ви і без мене це знаєте. 
· Ставтеся до мене так, як ви ставитеся до своїх друзів. Я теж хочу бути вашим найкращим другом.
· Не забувайте: ваші думки і побажання, які ви щедро даруєте мені щодня, якщо не зараз, то через роки повернуться вам сторицею.
· Пам’ятайте, що у вас є найбільше диво в світі. 
Це диво...Я – ВАША ДИТИНА!


Як зміцнити імунітет

Хочете бути здоровими – зміцніть імунітет! Стрес - головний ворог імунітету, женіть від себе подалі переживання і не нервуйте. Намагайтеся отримати якнайбільше позитивних емоцій.
Але почати зміцнювати імунітету потрібно, звичайно, з харчування.
Вітаміни. 
Найбільш важливими для імунної системи є вітаміни A, B5, C, D, F, PP;
Практично вся рослинна їжа, особливо жовтого і червоного забарвлення (морква, червоний перець, диня, помідори, гарбуз) містить бета-каротин, що перетворюється в організмі у вітамін А. 
Вітамін А і каротини відповідають за силу імунної реакції на вторгнення антигену; крім того, вони здатні до деякої міри захищати від ракових захворювань. 
Головні джерела вітаміну С знає кожен - чорна смородина, шипшина, цитрусові, обліпиха, петрушка, кисла капуста, лимон. Дефіцит цього вітаміну зменшує швидкість вироблення антитіл, а його достатнє надходження з їжею - гарантія вироблення повноцінних імунних клітин. 
Вітаміни групи В містяться в насінні, хлібі з муки грубого помелу, горіхах, гречці, бобових, пророщених злаках, грибах, сирі. 
Багато в горіхах, насінні і пророщених злаках вітаміну Е - антиоксиданту, що захищає клітини від пошкоджень. Інше джерело вітаміну Е - нерафінована олія. 
Мінерали. 
Селен, цинк, магній, кальцій, залізо, йод, марганець. Лідер за вмістом мінеральних речовин з рослинних продуктів - горіхи, бобові, насіння, цільні крупи, а також какао і гіркий шоколад.
Харчування. 
Повноцінні білки, м'ясо, риба, бобові. М'ясо або рибу варто їсти щодня, а от квасоля, горох або сочевицю можна вживати 1-2 рази на тиждень. 
Овочі, фрукти та ягоди. Морква, буряк, капуста, квасоля, редька, червоний перець, гранати, родзинки, чорнослив, чорноплідна горобина, курага, яблука, червоний виноград, журавлина, горіхи, хрін, часник, цибуля, а також червоне виноградне вино, соки з м'якоттю (виноградний, буряковий, томатний, гранатовий).
Морепродукти
Ненасичені жирні кислоти, що містяться в рибі та морепродуктах, сильно підвищують захисні сили організму. Але тривала теплова обробка руйнує корисні речовини.
Продукти, що містять калій. 
Найбільше його в картоплі, випеченому в мундирі, горіхах, гречаній і вівсяній крупах.
Кисломолочні продукти: 
особливо ті, які містять живі бактерії. Різноманітні біокефіри і біойогурти підсилюють вироблення інтерферону, так що сміливо пийте їх і навіть використовуйте для заправки салатів і холодних супів. Метіонін, що міститься в них сприяє виведенню радіонуклідів з організму; зелений чай - найкращий засіб для виведення з організму радіонуклідів. 
Особливо корисно. 
Як можна частіше включайте в раціон брокколі, моркву, молочні продукти з біодобавками, полуницю, ківі, гарбуз, лосось, кедрові горіхи, оливкове масло, м'ясо індички, цитрусові. Додавайте в їжу якомога більше зелені - петрушки, кропу, коренів і листя селери. Чудовий ефект дає постійне вживання гарбуза, кабачків, патисонів.
Пробіотики. 
Корисно їсти більше продуктів, що збільшують зростання корисних бактерій в організмі. Вони відомі як "пробіотичні" продукти і в їх списку входить ріпчаста цибуля і цибуля-порей, часник, артишок і банани.
«Дари природи». 
Природним натуральним засобом, що підвищує імунітет, вважаються: ехінацея, женьшень, солодка, елеутерокок, лимонник. Вживати трав'яні настої і відвари можна як з лікувальною, так і з профілактичною метою.
Загартовування. 
Плавання, обливання і контрастний душ допоможуть вам зміцніти імунітет. Чергування високих і низьких температур - це чудове тренування імунної системи. Гарне загартовування в лазні та сауні. Якщо немає можливості ходити в лазню або сауну, підійде звичайний контрастний душ. Не забудьте після душу енергійно розтерти тіло вологою мочалкою або грубим рушником.
Активний спосіб життя. 
Корисні фізичні вправи: гімнастика, аеробіка, фітнес, біг, плавання, тривалі піші прогулянки, шейпінг, тренажери. З цього різноманіття, безумовно, можна вибрати щось до смаку, настрою і кишені. Але не можна захоплюватися! Доведено, що надмірні навантаження - на шкоду імунітету.
Розслаблення. 
Прийшовши додому з роботи, приляжте на диван, закрийте очі, і постарайтеся думати про що-небудь приємне, дихаючи глибоко і рівно. Можна включити приємну музику. Це чудово знімає накопичену протягом дня втому і не дає стресу перемогти імунітет.

Поради батькам першокласників

1. Заздалегідь привчайте дитину до відповідного розпорядку дня, особливо якщо вона не відвідує дошкільного закладу.
2. Демонструйте любов до дитини незалежно від її оцінок у школі. Вона має відчувати, що дорога вам завжди, незважаючи на те, чи збігаються її шкільні досягнення з вашими уявленнями й вимогами. Таке ставлення допоможе сформувати в дитини стійку позитивну самооцінку на все життя.
3. Полюбіть школу, в яку ви віддали свою дитину. У жодному разі не можна дозволяти собі некоректних коментарів про школу та її вчителів, особливо у присутності дитини. Дитині важко одразу сприйняти авторитет учителя. Тому якщо мама підтримуватиме педагога, доньці або сину буде набагато легше ввійти в нову життєву ситуацію.
4. Не перетворюйте дитину на засіб вашого самоствердження, на річ, якою можна вихвалятися перед знайомими. Роздивіться у малюкові не продовження вашого «Я», а окрему особистість. Тоді ви будете здатні зрозуміти, що їй справді потрібно, а що ні.
5. Говоріть із дитиною щодня про всі дрібниці, про складні і приємні події, про її відчуття від тих чи інших справ, про шкільне життя.
6. Ураховуйте побажання дитини. Адже до школи йде вона, а не ви. Тож варто дослухатися, який вона хоче портфель, пенал, олівці, яка форма їй більше до вподоби, необхідно дати змогу зробити вибір із декількох представлених варіантів відповідно до ваших фінансових можливостей.
7. Якщо ваш малюк хоче взяти із собою до школи щось нестандартне, скажімо, маленьку іграшку, — дозвольте! Батьки помиляються, намагаючись навіяти дитині, що відтепер вона стає дорослою. Дитинство після 1 вересня не закінчується. Цей процес тривалий, особливо для шестирічок.
8. Ще до школи варто з'ясувати нахили малюка і розпочати заняття хореографією, спортом, музикою, малюванням, допомогти спрямовано витрачати енергію до початку шкільного навчання і досягати позитивних результатів у тій справі, що подобається саме йому, а не тільки вам.
9. Показуйте, що ви задоволені здобутками своєї дитини, уникайте підкреслення її невдач.
10. Якщо у школі, яку ви обираєте, першокласники вдень не сплять, а ваша дитина потребує денного сну, не залишайте це питання без уваги. Шукайте школу-дитсадок, де цю умову виконують обов'язково.
11. Розвивайте увагу, пам'ять, мислення малюка за допомогою спеціальних вправ.
12. Учіть дитину висловлювати свої думки, переказувати оповідання, мультфільми, події.
13. Розвивайте дрібні м'язи рук за допомогою ліплення, малювання, аплікацій, нанизування намистинок, складання пазлів тощо.
14. Аби дитина, переживши ажіотаж 1 Вересня, могла підтримувати позитивний навчальний настрій протягом подальших років, необхідні спільні зусилля — і сім'ї, і громадськості, і, звичайно, школи. Багато в цій ситуації залежить від батьків, адже насамперед вони готують до школи. Радимо мамам і татам бути пильними, особливо впродовж першого періоду навчання.

Кілька коротких правил

1.Показуйте дитині , що її люблять такою, якою вона є, а не за якісь досягнення.
2. Не можна ніколи (навіть у пориві гніву )говорити дитині ,що вона гірша за інших.
3. Треба чесно й терпляче відповідати на будь-які її запитання.
4. Намагайтесь щодня знаходити час, щоб побути наодинці зі своєю дитиною.
5. Учіть дитину вільно спілкуватися не тільки зі своїми однолітками, але й із дорослими.
6. Не соромтесь підкреслювати,що ви пишаєтеся своїм малюком .
7. Будьте чесні в оцінках своїх почуттів до дитини .
8. Завжди говоріть дитині правду ,навіть коли вам це невигідно.
9. Оцінюйте тільки вчинки,а не її саму.
10. Не домагайтеся успіху силою. Примус - найгірший варіант морального виховання. Примус у сім'ї порушує особистість дитини.
11. Визнайте право дитини на помилку.
12. Думайте про дитячий «банк» щасливих спогадів.
13. Дитина ставиться до себе так, як ставляться до неї дорослі.
14. І взагалі, хоч інколи ставте себе на місце своєї дитини, і тоді ви краще зрозумієте, як її виховувати.

 

Поради батькам п'ятикласників

1. Якщо вас щось турбує в поведінці дитини, якомога швидше зустріньтеся і обговоріть це із класним керівником, шкільним психологом.
2. Якщо в родині відбулися події, що вплинули на психологічний стан дитини, повідомте про це класного керівника. Саме зміни в сімейному житті часто пояснюють раптові зміни в поведінці дітей.
Цікавтеся шкільними справами, обговорюйте складні ситуації, разом шукайте вихід із конфліктів.
3. Допоможіть дитині вивчити імена нових учителів, запропонуйте описати їх, виділити якісь особливі риси.
4. Порадьте дитині в складних ситуаціях звертатися за порадою до класного керівника, шкільного психолога.
5. Привчайте дитину до самостійності поступово: вона має сама збирати портфель, телефонувати однокласникам і питати про уроки тощо. Не слід відразу послаблювати контроль за навчальною діяльністю, якщо в період навчання в початковій школі вона звикла до контролю з вашого боку.
6. Основними помічниками у складних ситуаціях є терпіння, увага, розуміння.
7. Не обмежуйте свій інтерес звичайним питанням типу: "Як пройшов твій день у школі?". Кожного тижня вибирайте час, вільний від домашніх справ, і уважно розмовляйте з дитиною про школу. Запам'ятовуйте окремі імена, події та детал
і, про які дитина вам повідомляє, використовуйте їх надалі для того, щоб починати подібні розмови про школу. Не пов'язуйте оцінки за успішність дитини зі своєю системою покарань і заохочень.
8. Ваша дитина має оцінювати свою гарну успішність як нагороду, а неуспішність - як покарання. Якщо у дитини навчання йде добре, проявляйте частіше свою радість. Висловлюйте заклопотаність, якщо у дитини не все добре в школі. Постарайтеся наскільки можливо, не встановлювати покарань і заохочень вони можуть привести до емоційних проблем.
9. Допомагайте дитині виконувати домашні завдання, але не робіть їх самі. Продемонструйте інтерес до цих завдань. Якщо дитина звертається до вас з питаннями, пов'язаними з домашніми завданнями, допоможіть їй знайти відповіді самостійно, а не підказуйте їх. Допоможіть дитині відчути інтерес до того, що викладають у школі.
10. З'ясуйте, що взагалі цікавить вашу дитину, а потім встановіть зв'язок між його інтересами і предметами, що вивчаються в школі. Наприклад, любов дитини до фільмів можна перетворити на прагнення читати книги, подарувавши книгу, по якій поставлений фільм. Шукайте будь-які можливості, щоб дитина могла застосувати свої знання, отримані в школі, в домашній діяльності. Наприклад, доручіть їй розрахувати необхідну кількість продуктів для приготування їжі або необхідну кількість фарби, щоб пофарбувати певну поверхню.

11. Особливі зусилля прикладайте для того, щоб підтримати спокійну та стабільну атмосферу в домі, коли в житті дитини відбуваються зміни. Намагайтеся уникнути великих змін чи порушень в домашній атмосфері. Спокій домашнього життя допоможе дитині більш ефективно вирішувати проблеми в школі.


Джерела досвіду

Зазвичай коли мова заходить про відомого польського педагога, лікаря та письменника Януша Корчака, насамперед згадують його головне правило: вихователь повинен любити учнів, як рідних дітей. Саме воно зрештою й спонукало педагога у 1942 році разом із дітьми увійти до газової камери в концентраційному таборі Треблінка, хоча у нього була можливість врятуватися. Як справжній вихователь, Януш Корчак не залишив своїх вихованців у цю трагічну мить. Працями з практики й теорії виховання педагога-новатора Януша Корчака й досі користуються вчителі та вихователі. Крім того, він був також одним із перших засновників діяльності щодо захисту прав дітей, яка згодом переросла в потужний суспільний рух. А от батькам педагог залишив поради, які ще називають заповідями Януша Кочака.

Заповіді Януша Корчака для батьків:

- ніколи не принижуйте дитину;
- не ставтеся до проблем дитини зверхньо, адже їй не легше, ніж вам, а може, навіть важче, оскільки у неї ще немає достатньо життєвого досвіду;
- не чекайте, що дитина буде такою, як ви хочете. Краще допоможіть їй стати не вами, а собою;
- не вимагайте від дитини плати за все, що для неї зробити. Ви дали їй життя, як вона може за це віддячити? Коли прийде час, син або донька дадуть життя іншому, а той - ще комусь. Це і є вічний закон подяки;
- не зганяйте на дитині гнів та образи, щоб у старості не їсти гіркий хліб, бо що посієш, те і зійде;
- завжди враховуйте думку дитини, адже вона краще знає власні потреби, прагнення й емоції;
- не мучте себе, якщо не можете чогось зробити для своєї дитини. Просто пам'ятайте: для дитини зроблено недостатьо, лише якщо не зроблено все можливе;
- дитина - не тиран, який повністю заволодіває життям батьків. Це дорогоцінна чаша, дана вам на зберігання і для розвитку в ній творчого вогню;
- забезпечте дитині безтурботне, але не позбавлене обов'язків дитинство;
- вмійте любити чужих дітей. Ніколи не робіть чужим дітям те, що не хотіли б, аби робили рідним;
- любіть дитину, навіть якщо вона не талановита, невдаха чи вже доросла. Спілкуючись з нею, радійте, бо дитина - це свято, яке поки що з вами.
Та найголовніше, за словами Януша Корчака, батькам потрібно усвідомлювати, що процес розвитку і виховання дитини - це важка праця, яка потребує чимало терпіння, розуміння, уваги та часу.


На замітку

Без посередників

Як свідчить статистика, більшість тат і мам бувають у школі лише кілька разів на рік, а дехто й взагалі туди не ходить. Найчастіше приводом для зустрічі з учителями, звичайно, стають батьківські збори, зрідка - власне бажання дізнатися про справи свого школяра. Але буває й так, що навіть регулярно зустрічаючись, батьки і педагоги не можуть знайти спільної мови. Головним чином через невміння спілкуватися та небажання почути одне одного.

На жаль, батьки і вчителі не завжди враховують, що їхнє спілкування, як правило, відбувається через посередника-дитину. А якщо є посередник, то існує велика ймовірність отримувати недостовірну інформацію. Саме тому, перш ніж докоряти вчителю, потрібно вислухати його думку. Приймаючи рішення, не забувайте й про те, що діти, хоч якими б вони були, завжди повинні відчувати нашу підтримку. Це, звичайно, не означає потурання у всьому, однак покарання має бути справедливим, а головне - заслуженим.
Тому учителям з батьками краще розмовляти без посередників, якщо не під час особистої зустрічі, то принаймні по телефону повідомляти їм проблему, пов'язану з дитиною. Адже в багатьох випадках, щоб її вирішити чи владнати конфлікт, батькам та вчителю достатньо, уникаючи взаємних претензій, щиро й доброзичливо поговорти. Ось чому потрібно частіше навідуватися до школи.
До речі, не треба боятися батьківських зборів, навіть якщо є ймовірність почути на них неприємні для себе речі. Вони - хороша нагода, як кажуть, із перших вуст дізнатися про успіхи чи невдачі свого школяра і, використовуючи можливість, "по гарячих слідах" знайти вихід зі складної ситуації.
Важливо також пам'ятати, що від нашого ставлення до школи залежить ставлення до неї дітей. Тож учіться правильно реагувати на сказану ними негативну чи позитивну інформацію про навчальний заклад. Насамперед ніколи не обговорюйте педагога, особливо принижуючи його, з дітьми чи за їх присутності. Якщо до вчителя виникли якісь претензії, то краще поговоріть з ним або за потреби з керівництвом школи. 
Батьки і педагоги - дві могутні сили у становленні особистості кожної дитини. В обох є свої переваги, специфіка і методи виховання. Однак максимально ефективним навчання буде лише за умови об'єднання зусиль у цій нелегкій справі, що неможливо без частого спілкування.

Звернення до батьків 2018

ЗВЕРНЕННЯ ДО БАТЬКІВ

 

З початку року на території Новоселицького району виникло 68 пожеж. Найчастіше до пожеж призводить людська необережність. Пожежі завдають значних матеріальних збитків краянам, проте найстрашніше, що внаслідок пожеж гинуть люди. Вже з початку року на території району загинуло 2 людей.

Фінансова прозорість

Використання  батьківських  коштів  за період  з  01.09.2017р.  по 14.11.2017р.

Закуплені  товари/Виконані  роботи

Сума, грн

1

Ремонт  вбиральні   біля    початкової   школи :

склоблок;

клей для склоблоку;

перевіз матеріалів .

Підписатися на RSS - Інформація батькам